Redakční test Škoda Octavia II 1.9 TDI

14.11.2011  autor:  Redakce

Při prvním setkání důkladně prohlížíme zevnějšek vozu. Octavia vyrobená v roce 2006 je na první pohled v zachovalém stavu. Karoserie vozu není nikde vážněji narušena, pouze na pravé straně je viditelný škrábanec, jinak žádné patrné stopy po nehodě nebo náznacích koroze. Sváry mají všude stejnoměrný tvar. Vůz patřící do kategorie nižší střední třídy dostal robustnější rozměry, které ihned udělali z vozu fešáka s kapkou respektu. Líbivá je přední žebrovaná stříbrně orámovaná maska chladiče, řešená do lichoběžníkového tvaru. Přední světla mají novou konstrukci, jsou větší a sahají více do boků. Nevhodně řešené je umístění mlhovek do spodní části nárazníku. Například neopatrné parkování může znamenat jejich zničení. Do zpětných zrcátek výrobce umístil ukazatele směru. Záď vozu je robustnější, světla mají zdařilý design, jsou větší, širší a zasahují až do boků.

Interiér působí velice příjemně, ale daleko příjemněji mi bylo, když jsem se posadil do pohodlné sedačky, jež poskytuje výbornou oporu zad a je tvarovaná přesně tak, abyste při jízdě zatáčkou neměli tendenci sklouzávat. Navíc si jí můžete přizpůsobit dle vašich požadavků - dopředu nebo dozadu a stejným způsobem si upravit i oporu zad. Palubní přístrojová deska je vyrobená z plastů. Má zachovalý stav bez škrábanců, její podsvícení je modré. Čtyřramenný nastavitelný volant dobře sedne do rukou. Vlevo pod ním se nachází ovládací páka směrových světel s funkcí přepínání dálkových a tlumených světel. Na opačné straně je ovladač pro zapínání stěračů a tlačítko ke zjišťování stavu paliva, ujetých kilometrů, celkových ujetých kilometrů, průměrné spotřeby a aktuální spotřeby. Toto vše uvidíte na malém displeji na přístrojovce před vámi, kde ještě najdete otáčkoměr, ukazatel teploty vody, palivoměr a rychloměr. Vpravo na středové konzoli se v horní části nachází uzavíratelná odkládací schránka, pod ní jsou dva výdechy klimatizace, mezi kterými je výstražné tlačítko pro všechna směrová světla. Dále tam najdete autorádio s CD, klimatizaci, tlačítko pro vypnutí systému ASR nebo airbagu. Celý středový panel končí v dolní části další uzavíratelnou odkládací schránkou i s popelníkem. Uzamykatelná řadicí páka je posazena o něco výš, čímž je dosaženo dobré manipulace. Za ní se nachází tlačítko zámku všech dveří, zapalovač a odkládací boxy na pití. Velkou schránku určenou například na automapu, doklady k vozu apod. najdete na předním panelu u spolujezdce. Co do výbavy Octavia dále nabízí elektrické stahování oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, 4 airbagy a centrál na dálkové ovládání. Většina aut se potýká s nedostatkem prostoru uvnitř vozu. U Škody Octavie II tento problém nehrozí. Cestující vzadu můžou navíc při delším cestování využít možnost sklopení středového panelu, který rázem slouží jako opěrka. Základní objem zavazadlového prostoru činí 580 l, když sklopíte zadní sedadla, dostanete se na hodnotu 1620 l.

Dynamika motoru 1.9 TDI je víc než dobrá. Slušnej zátah je cítit od 1500 otáček a bez vadnutí se drží až do zhruba 3500 otáček. Pochvalu zaslouží tichý chod motoru, a to i při vyšších rychlostech. Klasické klapání naftových turbodieselových motorů ale nezmizelo. Spotřeba se dle slov majitelky pohybuje kolem 4,5l/100 km. Práce s pětistupňovou manuální převodovkou je bezproblémová. Řazení i podřazování jde lehce, plynule a přesně. Při hodnocení jízdních vlastností musíme říct, že Octavie působí nadmíru stabilně, nenechá se v zatáčkách nebo v přímém směru vyvést z míry ani při vyšších rychlostech. Přejíždění nerovností pohltí kvalitní tlumící prvky, vibrace se tak v žádném případě nedostávají až do kabiny vozu. Míra ovladatelnosti je díky posilovači řízení více než dobrá.

Vůz byl zakoupen v autobazaru za cenu 203 000 Kč jako nehavarovaný a tento status si drží dodnes. Ihned po koupi následovaly klasické kontroly a výměny rozvodů, řemene, oleje apod. To bylo jediné, co se do Octavie investovalo. Od té doby vše funguje jak má a není potřeba dalších investic.

Druhá generace Octavie je pro nás velkým překvapením. Je to vůz velice na úrovni, který splňuje ty nejlepší kvality i po stránce bezpečnosti. Není na něm takřka co vytknout. Jízdu v ní jsme si moc užili a otestovali, co se dalo. Škoda Octavia II 1.9 TDI rok výroby 2006 se v autobazarech prodává v průměru za 190 000 Kč.

Přidat komentář

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

plyn nebo nafta ?
Autor: jirka (host)
Datum: 15.11.2011 v 13.04
Koupil jsem v Auto ESA dvojkovou oktávku 1,9TDI a uvažuju o plynu. Auto jezdí super, žádná porucha, ale najezdim cca 50tis ročně. Máte někdo zkušenost ? Vyplatí se to ?
plyn nebo nafta
Autor: Redakce
Datum: 15.11.2011 v 15.08
Osobně si myslím, že montovat do dvojkové oktávky plyn je zbytečné. Spotřeba není až tak závratná a 30 až 50 tisíc korun, které dáte za montáž celého systému LPG do vozu, určitě využijete na něco lepšího. Spoustu lidí i vzhledem k růstu cen pohonných hmot, zejména nafty, uvažuje o předělání vozu na LPG. To bych pochopil v případě daleko vyššího objemu.
diesel na LPG
Autor: Jarda (host)
Datum: 18.11.2011 v 15.50
já teda nevím, ale jde vůbec diesel předělat na LPG hromadně bez individuální homologace, která je tím pádem dost drahá?
diesel na LPG
Autor: Redakce
Datum: 19.11.2011 v 00.04
Diesel na LPG předělat jde, ale je to dost finančně náročné, náročnější, než předělání benziňáka. Vyžaduje to velká zásah do motoru.
LPG
Autor: kutil (host)
Datum: 30.11.2011 v 09.37
V bazaru Skodovky.cz na Cernym moste meli nejake oktavky na LPG, tak se tam mrkni nebo se jich zeptej. Me by ale vadilo ze mam v kufru bombu na plyn a ubira to misto pro náklad. Navic s tim nemuzes nikam do garazi v nakupnich centrech atd... Ja bych asi plyn nebral
MIX LPG-Diesel
Autor: Vítek (host)
Datum: 12.5.2012 v 10.21
Dobrý den. Vážení ačkoli tato debata je již delší dobu minulostí tak si přesto si nemohu dovolit nepřispět.Ale řeším poobnou věc sice do Fordu Transita jako pracovního i osobního vozu v jednom. Našel jsem na http://www.lkauto.cz/dieselgas ,že lze toto provést,ale není tato metoda vůbec invazivní a nevyžaduje téměř žádné zásahy plyn je totiž vstřikován do sání motoru? Cena by taky měla být do 30000Kč což je za sezonu zpatky už tak od 15tis!Tak se na to koukněte.
A mam ho taky
Autor: Majkl (host)
Datum: 2.3.2013 v 19.39
Tak už jsem také hrdým majitelem tohoto vozu. Koupil jsem ho v Praze, ale až po prohlídce od profesionálů z firmy Kontrola vozu. Jsem näd míru spokojen a doporučuji www.kontrolavozu.cz
Bez prověření už nikdy Octávku
Autor: Láďa (host)
Datum: 6.12.2015 v 17.49
Hromada stočenin a bouraček na trhu, doporučuji služby profesionálů z firem Kontrola vozu, nebo Cebia

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz