Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI 74 Kw

11.08.2011  autor:  Redakce

Odolná karoserie, přesto působí obyčejně
Majitel koupil novou Octavii v základní výbavě na leasing v roce 2007. Celková cena vozu tehdy činila něco málo kolem půl milionu korun. Karoserie Combi není nijak překvapující. Nenadchne, ani nezklame. Logo automobilky je zabudováno do masky chladiče, kolem které je na obou stranách přední světlomet spojený s ukazatelem směru jízdy. Spodní plastová lišta, která se nachází na předním nárazníku, vůz lemuje po celém jeho obvodu. Nad pravým a levým předním směrem ke dveřím najdete malé světlo ukazatele směru. Majitel se o celkový vzhled auta stará velmi dobře, ale mírné oděrky se na laku karoserie přeci jen najdou. Ty však nejsou způsobeny žádnou nehodou ani ničím jiným, nýbrž odletujícími kamínky. Jestli si myslíte, že vůz má místy sebemenší náznaky koroze, tak jste na omylu, stejně tak, jako jsme byli my. Samozřejmě, na samém podvozku nějaká povrchová koroze přeci jen bude, třeba v oblasti výfukové soustavy, ale karoserie je naprosto bez poskvrny, za což dáváme jednoznačně palec nahoru. Oděrky a šrámy najdeme i na discích kol. Všechna boční okna plus zadní okno, jsou opatřena sluneční fólií.

Cestování nebude problém
Interiér na nás zapůsobil mnohem lépe, než vnějšek vozu. První usednutí do sedala je perfektní. Pevné, ale zároveň i naprosto pohodlné. I při jízdě jsme k sedadlu doslova přilepeni. Na dveřích najdeme tlačítka elektrického stahování oken pro řidiče i pro spolujezdce. Palubní přístrojová deska je přehledná, při jízdě ve tmě podbarvená do zelena. Ve dvou velkých budících, ukazující rychlost a otáčky vozu, se dole nachází malý led displej, ve kterém si při přepínání tlačítkem můžete zkontrolovat ujetou vzdálenost, celkovou ujetou vzdálenost či spotřebu vozu. Malý budík uprostřed měří teplotu vody v motoru. Airbag pro řidiče i spolujezdce je samozřejmostí. Vůz byl zakoupen v základním paketu, který obsahoval klimatizaci, zadní dělená sedadla a již zmíněné elektrické ovládání oken, proto působí středový panel trošku ochuzeně. Majitel nechal do vozu zabudovat sadu automatického uzamykání dveří, což se samo spustí při dosažení 15-ti kilometrové rychlosti a k tomu si ještě při 117 000 Km dokoupil tempomat a trojblik. Na ujetých 118 445 kilometrů je volant naprosto zachovalý, nikde není náznak sedření a to ani na řadící páce, která je již z výroby vybavena možností uzamknutí. A když už jsme u řadící páky, můžeme rovnou zmínit její naprosto plynulý chod při řazení či podřazování. Podle slov majitele by ale raději uvítal automatickou převodovku, stejně tak mu chybí opěrka, což musíme souhlasit. Zklamáním je nedostatek místa pro cestující vzadu. Naopak, do kufru naložíte spoustu věcí a najdete tam i zásuvku na 12 V. V bocích zavazadlového prostoru se nachází odkládací boxy.

Na motor je spolehnutí
Po stránce motorizace je vůz svižný, dynamický a má bezproblémový chod. Na polohu plynu reaguje rychle a nemůžeme si stěžovat ani na akceleraci. Není divu, 74 Kw musí být znát. První prohlídka na Octavii čekala ve 27 000 Km. Nové vozy zezačátku vezmou víc oleje, proto je dobré si sebou vozit alespoň litr na dolití. Vůz nejčastěji jezdí po dálničních komunikacích, dle slov majitele to dělá zhruba 70%. Tady se rovnou nabízí otázka spotřeby a ta je opravdu výborná. Při jízdě po rychlostní silnici si škodovka vezme 7 litrů na 100 kilometrů, kombinovaná spotřeba je o litr nižší.

Bezproblémová jízda
I podvozek funguje na výbornou a nebyli s ním nikdy žádné problémy. Snad poprvé jsem slyšel, že se nemusely měnit ty běžné věci, které vozy trápí, což jsou kulové čepy a problémy s nápravou nebo korozí na výfuku. Během testu jsme neslyšeli žádné skřípání, či hluk, který je nejčastěji spojován s ložisky kol. Po stránce jízdních vlastností nemáme ani jednu výtku. Vůz si drží svou stopu, nemá tendenci ujíždět ani jakkoliv plavat. Ovládání je snadné, volant není tolik citlivý při zatáčení.

Do servisu se často nejezdí
Myslím, že z předchozího odstavce vám bude jasné, že dlouhého výčtu závad se tady asi nedočkáte. Přesto se jedna najde, která se týká praskání žárovek v předních světlometech. Není to však jediná závada, se kterou se modely Škoda Octavia potýkají, o čemž se můžete přesvědčit ZDE. Pro tento testovaný vůz je to ale opravdu jediná závada, kterou nám majitel řekl. Při 110 000 Km byly na voze vyměněny brzdové destičky, včetně kotoučů. Vůz je v tak dobrém stavu, že v nejbližší době nebude důvod navštívit autoservis.

Závěr
Na vozidle Škoda Octavia není prakticky co vytknout. Zmiňované jednoduché zpracování karoserie je jen malým detailem oproti dobře jedoucímu a hlavně spolehlivému motoru, stejně tak kvalitní práci podvozku. Vůz je vhodný jak na dlouhé cestování, tak i na městský provoz a určitě si s ním bude rozumět i něžné pohlaví. Na trhu s ojetými vozy se tento model i se stejným počtem najetých kilometrů prodává kolem 170 000 Kč.

Zdroj a foto: vlastní
 

Klady:

výkonný a spolehlivý motor
pohodlí
praktičnost
spotřeba

Zápory:

nedostatek místa pro cestující na zadních sedadlech

Přidat komentář

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

spotřeba
Autor: Jirka (host)
Datum: 21.8.2011 v 13.55
teda nechci rejpat, ale spotřeba 7 litrů mi u tohoto motoru nepřijde zrovna příznivá. Měl jsem možnost jezdit stejným vozem a po dálnici jsem měl spotřebu minimálně o litr nižší a to jsme měli plný auto a rozhodně jsem nejen 130 kmh. Jinak ale tenhle motor se škodovce poved.
Souhlas
Autor: Milan (host)
Datum: 18.12.2011 v 09.27
Kupoval jsem tuto octavii novou v r. 2010. Mám najeto zatím 15 000 km a jsem velmi spokojený. Spotřeba se usadila kolem 5,8 l, ale jezdím spíše kratší trasy do 25 km. Mám k vozu 2 výhrady - chybí 6tka na dálnici, vůz točí při 150 km/h moc otáček a motor se vystřikováním PD je v tomto režimu dost hlučný a vyhovoval by mi trochu tvrdší podvozek, v zatáčkách se přeci je houpe. Nicméně celkově jsem velmi spokojen.
spotřeba
Autor: Jarda (host)
Datum: 5.11.2012 v 13.22
Koupil jsem 4 roky starou se 130000km. Za 10 měsíců co dělám měsíčně cca 1200km je průměrná spotřeba na 4,5. Při cestě do Německa(cca 300km) jsem jel se spotřebou 4,4 a cestou zpět jsem se dostal na 4,2. Nehonil jsem se 150km/h. Po dálnici jsem se držel mezi 100-120.
Se spotřebou jsem tedy náramně spokojenej...

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz