Námi testovaná Felicia z roku 1998 má na tachometru najeto 145 000 kilometrů. Její třináctileté působení v silničním provozu je znát především na její karoserii, kde jsou patrné šrámy, oděrky, rýhy a místy i začínající nebo zrající koroze. Příbuznost s Favoritem poznáte při prvním pohledu - obdélníková kapota, jednoduchá maska, světla ale již nemají hranaté tvary a karoserie je zaoblenější. Záď vozu neurazí, nelze jí vytknout skromná elegance. Zadní svítilny mají zakomponovanou lištu, která vede po celé šířce pátých dveří a obsahuje modelové označení a typ vozu.
Interiér má modernější podobu. Sedadla jsou dobře tvarovaná, na první posez se budete cítit dobře, ale při jízdě už svůj účel zdaleka nesplňují. Stejně tak nás nepotěšil dvouramenný volant bez aretace sloupku řízení – je až příliš nahoře. Úhledné pracoviště řidiče tvoří klasická škodovácká kaplička, která tvoří celek se středovými výdechy ventilace. Pod nimi pokračuje palubní deska krátkým středovým tunelem, pod kterým je prázdno a teprve na podlaze se nachází středový tunel s kulisou řazení a pákou ruční brzdy. Dostatek prostoru v místech zadních sedadel je problém většiny vozů nižší třídy, ale u Felicie jsme byli překvapeni, že to s tou těsností nebude až tak zlé. Musíme však podotknout, že čím vyšší osoba nad 180cm, tím šikmější poloha hlavy dotyčného. Zavazadlový prostor má velikost 272 litrů.
Hliníkový motor 1.3 Mpi má dobrý zátah v nízkých otáčkách a vcelku spolehlivě a bez nějakých velkých prodlev reaguje na sešlápnutí plynu. Nevýhodou je ale vibrace, které si všimnete při chodu naprázdno. Mezi dvěma až třemi tisíci otáčkami vibrace ucítíte i uvnitř vozu, což je nepříjemné. Pochválit můžeme spotřebu, v městském provozu vám vůz zbaští 7,5 litru, mimo město 6 litru a při kombinované spotřebě docílíte 6,5 litru. Chybějící příčný stabilizátor u základních modelů má za následek, že se auto v zatáčkách naklání. Nedá se říct, že by to byly velké náklony, ale určitou nejistotu při průjezdech zatáčkou to na vás zanechá. Při zkušební jízdě jsme měli problém s nedotáčivostí, škodovka nedržela na vozovce.
Felicie nejvíce trápí koroze. Notorické známé jsou zkorodované zadní páté dveře. V případě tohoto testovaného modelu musely být díky korozi vyměněny i tlumiče, jejichž kalíšky se začaly utrhávat. A ve výčtu dosavadních závad můžeme pokračovat. Za své vzaly brzdové destičky i přední sklo. Majitel si stěžuje na zatékání zpod předního skla. Kde je zakopanej pes se nám ale nepodařilo zjistit. Auto se při delším stání zahřívá – spouští se větrák. Při jízdě, jakmile je vůz zahřátý, je slyšet pískot brzd. Do budoucna se pomalu rýsují další opravy, je totiž nutné zakitovat začínající korozi nad zadní SPZ a vyměnit těsnění u předního skla.
Díky levným náhradním dílům, které jdou velice snadno sehnat, mohu tento vůz doporučit maminkám, které jej využijí na nákupy nebo začínajícím mladým řidičům. Pokud nebudete řešit komfort a ty věci okolo, tak se vám nabízí ideální vozidlo, za velice dobrou cenu. V jaké cenové relaci se Škoda Felicia prodává se můžete sami přesvědčit. Po motorové stránce je Felicie uspokojivá, co se týče jízdních vlastností, tam už to tak uspokojivé není a bereme v potaz, že si nebude hrát vzhledem ke stáří vozu na jezdce rallye. Zavazadlový prostor vyhovující, prostornost uvnitř vozu také. Při výběru vozidla si dávejte velký pozor na korozi, na kterou jsme upozorňovali. Bude lepší, když si sebou vezmete odborníka. Vyhnete se tak případným problémům.
Nejžádanější značky:
Audi |
BMW |
Citroën |
Fiat |
Ford |
Hyundai |
Mazda |
Opel |
Peugeot |
Renault |
Škoda |
Volkswagen
Online autobazar |
Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz
Víš ono to chce se o auto neustále starat, kontrolovat a ne si v něm jenom válet šunky. Ale tak mě je teprv 27, tak mě to ještě docela baví.