Tak jako prakticky cokoliv, má i tuning auta svá pro a proti. Na jednu stranu auto nakopne a vy se budete cítit tak nějak víc „cool“, ale na druhou stranu může snížit spolehlivost vozu, ba dokonce ohrozit ostatní účastníky silničního provozu. V následujícím článku se podíváme na nejzásadnější důvody, proč se do auto tuningu nepouštět.
Tuning auta často provádíme, nejsme-li se svým současným vozem spokojeni, co se ale stane, když se následně přece jen rozhodnete koupit si nadupanější káru? Může se stát, že se vám vytuněný automobil bude špatně prodávat, a když už ho prodáte, pak počítejte s tím, že za něj utržíte méně, než za odpovídající běžný sériový vůz.
Pod tímto nadpisem nemyslíme náklady na tuning, nýbrž náklady spojené s provozem vozu. Zhoršení aerodynamiky a celkového odporu vozidla (úpravy spoilerů, užití širších pneumatik, které navíc mohou narušit geometrii vozidla,…) se v důsledku promítne i do spotřeby paliva, stejně jako načipování motoru na vyšší výkon. Mějte tedy na paměti, že se vám ježdění zase o něco prodraží.
Již na začátku článku jsme naznačili, že s tuningem auta souvisí i snížení jeho spolehlivosti. Nejen, že jakýkoliv zásah do vozu ovlivní (málokdy pozitivně) několik dalších součástek, musíte také počítat s tím, že při zvýšení výkonu již zmíněným čipováním, dojde zároveň ke snížení životnosti motoru.
Vzhledem k tomu, že jakýkoliv zásah do konstrukce vozu ovlivňuje více než jednu jedinou součástku, musíte počítat s tím, že po auto tuningu přijdete o záruku. Zároveň se také připravte na možné problémy při technických kontrolách, neboť se například zásah do motoru může negativně projevit na emisích (dbejte na homologaci pro silniční provoz).
Za každým automobilem stojí hodiny testování, aby splňoval přísná kritéria pro uvedení do silničního provozu. Výměnou nárazníku například můžete negativně ovlivnit aerodynamiku a také zhoršit přístup vzduchu k chladiči či brzdám. Přidáním zadního křídla zase negativně ovlivníte vyváženost celého vozu, jelikož zvýšíte přítlak na jeho zadní část. Stejně tak je tomu u podvozku, který můžeme srovnat s hodinovým strojkem vyžadujícím maximální přesnost.
Policie týpky ve vytuněných kárách moc v lásce nemá a dává to patřičně najevo. Nehomologované žárovky, nevhodná fólie na oknech, to vše Vás bude stát nemalé peníze v případě, že narazíte na policistu s velkým P :) Máte tohle zapotřebí?
Zdroj foto: foter.com
Smlouva na prodej či koupi ojetého vozu
Co všechno by měla obsahovat kupní smlouva a na co se při prodeji ojetého vozu zaměřit?
Přepis auta na jiného majitele
Prodáváte auto a nevíte, co obnáší převod? Přinášíme detailní popis celého procesu, dozvíte se, jaké dokumenty připravit a kolik zaplatíte na poplatcích.
Odstoupení od kupní smlouvy na ojeté auto
Nejste spokojení se zakoupeným ojetým vozem? Poradíme, zda a za jakých podmínek můžete odstoupit od smlouvy.
Jak postupovat při poškození auta v servisu
Místo opravy poškozený vůz? I to se může stát. Poradíme, jak postupovat v případě, že vám autoservis poškodil váš vůz.
Zánik povinného ručení při změně vlastníka vozidla
Prodáváte či kupujete ojeté auto? Tak si hlavně pohlídejte odhlášení a přihlášení povinného určení. Vyhnete se tak možným komplikacím.
Zánik povinného ručení a havarijního pojištění
Kdy a za jakých podmínek končí povinné ručení či havarijní pojištění. Přečtěte si podrobný přehled možných situací, ať nejste zaskočeni.
Nejžádanější značky:
Audi |
BMW |
Citroën |
Fiat |
Ford |
Hyundai |
Mazda |
Opel |
Peugeot |
Renault |
Škoda |
Volkswagen
Online autobazar |
Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz