Úpravy automobilů aneb proč se nepouštět do tuningu

21.11.2013  autor:  Redakce

Tak jako prakticky cokoliv, má i tuning auta svá pro a proti. Na jednu stranu auto nakopne a vy se budete cítit tak nějak víc „cool“, ale na druhou stranu může snížit spolehlivost vozu, ba dokonce ohrozit ostatní účastníky silničního provozu. V následujícím článku se podíváme na nejzásadnější důvody, proč se do auto tuningu nepouštět.
 

Co když auto budete chtít prodat?

Tuning auta často provádíme, nejsme-li se svým současným vozem spokojeni, co se ale stane, když se následně přece jen rozhodnete koupit si nadupanější káru? Může se stát, že se vám vytuněný automobil bude špatně prodávat, a když už ho prodáte, pak počítejte s tím, že za něj utržíte méně, než za odpovídající běžný sériový vůz.
 

Vyšší náklady

Pod tímto nadpisem nemyslíme náklady na tuning, nýbrž náklady spojené s provozem vozu. Zhoršení aerodynamiky a celkového odporu vozidla (úpravy spoilerů, užití širších pneumatik, které navíc mohou narušit geometrii vozidla,…) se v důsledku promítne i do spotřeby paliva, stejně jako načipování motoru na vyšší výkon. Mějte tedy na paměti, že se vám ježdění zase o něco prodraží.
 

Nižší spolehlivost

Již na začátku článku jsme naznačili, že s tuningem auta souvisí i snížení jeho spolehlivosti. Nejen, že jakýkoliv zásah do vozu ovlivní (málokdy pozitivně) několik dalších součástek, musíte také počítat s tím, že při zvýšení výkonu již zmíněným čipováním, dojde zároveň ke snížení životnosti motoru.
 

Rozlučte se se zárukou…

Vzhledem k tomu, že jakýkoliv zásah do konstrukce vozu ovlivňuje více než jednu jedinou součástku, musíte počítat s tím, že po auto tuningu přijdete o záruku. Zároveň se také připravte na možné problémy při technických kontrolách, neboť se například zásah do motoru může negativně projevit na emisích (dbejte na homologaci pro silniční provoz).
 

… a dobrými provozními vlastnostmi

Za každým automobilem stojí hodiny testování, aby splňoval přísná kritéria pro uvedení do silničního provozu. Výměnou nárazníku například můžete negativně ovlivnit aerodynamiku a také zhoršit přístup vzduchu k chladiči či brzdám. Přidáním zadního křídla zase negativně ovlivníte vyváženost celého vozu, jelikož zvýšíte přítlak na jeho zadní část. Stejně tak je tomu u podvozku, který můžeme srovnat s hodinovým strojkem vyžadujícím maximální přesnost.
 

Tvrdé pokuty

Policie týpky ve vytuněných kárách moc v lásce nemá a dává to patřičně najevo. Nehomologované žárovky, nevhodná fólie na oknech, to vše Vás bude stát nemalé peníze v případě, že narazíte na policistu s velkým P :) Máte tohle zapotřebí?

Zdroj foto: foter.com

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

Tuning ne
Autor: Natural car (host)
Datum: 30.6.2014 v 12.20
Proč se nepouštět do tuningu? Jsou to vyhozené peníze a taky můžete dopadnout takhle: ***
RE: Tuning ne
Autor: Vašek (host)
Datum: 12.3.2015 v 21.43
Tak to psal nějaký člověk bez přehledu o tom, co to skutečný tuning je.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz