V minulém článku jsme si představili žebříček deseti nejspolehlivějších ojetých vozů, jenž každoročně zveřejňuje TÜV Report. V tomto článku se podíváme na opačný konec tabulky, tedy na vozidla, se kterými budete jezdit do servisu častěji. Nárůst závad je mírnější oproti předešlým rokům, stejně jako v loňském roce se s problémy nejčastěji potýkají osvětlení, nápravy a brzdy.
TÜV Report sledoval také, jak se promítne do konečného hodnocení šrotovné, neboť před dvěma lety byly v Německu zlikvidovány asi dva milióny starých vozů. Z výsledku vyplynulo, že zatímco kvóta závad u dvouletých a tříletých aut vzrostla o 0,2 % resp. 0,8 %, zlepšil se výsledek u vozů starších více než devět let na jihozápadě Německa o 2,8 % a na východě o 2,5 % – tedy ve věkové skupině, ve které bylo sešrotováno nejvíce vozidel.
1) věková třída 2-3 roky – na chvost tabulky se v této kategorii dostala Dacia Logan, výskyt závad 12,5 % je značně vysoký, zajímavostí také je, že konec žebříčku patří korejským, francouzským a italským vozům
pořadí |
vozidlo |
průměrný počet km |
podíl závad v % |
118 |
Kia Sorento |
56 000 |
9,2 |
119 |
Peugeot 407 |
62 000 |
9,4 |
119 |
Alfa Romeo 159 |
56 000 |
9,4 |
121 |
Citroën C4 |
46 000 |
9,5 |
122 |
Hyundai Atos |
30 000 |
10,0 |
123 |
Hyundai Santa Fe |
54 000 |
10,1 |
124 |
Citroën C5 |
59 000 |
11,5 |
125 |
Fiat Panda |
34 000 |
11,6 |
126 |
Renault Espace |
66 000 |
12,2 |
127 |
Dacia Logan |
52 000 |
12,5 |
2) věková třída 4-5 let – na konci tabulky se opětovně objevují Dacia Logan a Renault Espace, což jenom potvrzuje jejich nízkou spolehlivost, třetí místo od konce pro Nissan Primera svědčí o tom, jak velký úpadek tento kdysi velmi spolehlivý vůz zaznamenal
pořadí |
vozidlo |
průměrný počet km |
podíl závad v % |
111 |
Peugeot 407 |
84 000 |
16,8 |
112 |
BMW X5 3 |
95 000 |
16,9 |
113 |
Renault Kangoo |
68 000 |
17,3 |
114 |
Peugeot 206 |
57 000 |
17,4 |
115 |
Peugeot 307 |
69 000 |
18,0 |
116 |
Fiat Stilo |
75 000 |
19,1 |
117 |
Renault Laguna |
81 000 |
19,6 |
118 |
Nissan Primera |
78 000 |
20,6 |
119 |
Dacia Logan |
69 000 |
21,1 |
120 |
Renault Espace |
85 000 |
22,9 |
3) věková třída 6-7 let – nejspíš nebude pro nikoho velkým překvapením, že mezi posledními deseti vozy se opět objevil Renault Espace, zajímavá je i přes nízký počet najetých kilometrů poslední pozice Fiatu Stilo a také přítomnost Mercedesu třídy M
pořadí |
vozidlo |
průměrný počet km |
podíl závad v % |
95 |
Renault Clio |
76 000 |
25,3 |
95 |
Alfa Romeo 156 |
101 000 |
25,3 |
97 |
Mercedes M-Klasse |
114 000 |
26,2 |
98 |
Renault Kangoo |
93 000 |
26,6 |
99 |
Ford Galaxy |
118 000 |
26,9 |
100 |
VW Sharan |
119 000 |
28,0 |
100 |
Seat Alhambra |
115 000 |
28,0 |
102 |
Renault Laguna |
105 000 |
30,3 |
103 |
Renault Espace |
108 000 |
31,2 |
104 |
Fiat Stilo |
94 000 |
31,8 |
4) věková třída 8-9 let – chvost tabulky v této kategorii se nijak zvlášť neliší od té předchozí, překvapí jen přítomnost relativně málo jetého Mini
pořadí |
vozidlo |
průměrný počet km |
podíl závad v % |
76 |
Renault Kangoo |
118 000 |
29,6 |
76 |
Renault Scenic |
106 000 |
30,2 |
78 |
Mini |
90 000 |
30,7 |
78 |
Alfa Romeo 147 |
110 000 |
30,7 |
78 |
Ford KA |
59 000 |
30,7 |
81 |
Ford Galaxy |
139 000 |
32,7 |
82 |
VW Sharan |
140 000 |
32,9 |
83 |
Renault Laguna |
115 000 |
33,1 |
84 |
Fiat Stilo |
103 000 |
33,7 |
85 |
Seat Alhambra |
148 000 |
34,1 |
5) věková třída 10-11 let - v poslední desítce je jednoznačně největším „propadákem“ poslední místo Fordu Ka, i když má průměrný nájezd pouhých 57 tisíc kilometrů, pro řadu lidí však může být nepříjemným překvapením umístění vozů Mercedes E a VW Passat
pořadí |
vozidlo |
průměrný počet km |
podíl závad v % |
63 |
Opel Zafira |
140 000 |
31,6 |
64 |
Mercedes E-Klasse |
171 000 |
31,6 |
65 |
VW Passat |
175 000 |
32,2 |
66 |
Fiat Punto |
105 000 |
32,3 |
67 |
Citroën Berlingo |
133 000 |
32,4 |
68 |
Alfa Romeo 156 |
137 000 |
34,4 |
69 |
Fiat Bravo/Brava |
120 000 |
36,0 |
70 |
VW Sharan |
168 000 |
36,5 |
71 |
Seat Alhambra |
172 000 |
36,7 |
72 |
Ford Galaxy |
161 000 |
37,9 |
73 |
Ford Ka |
57 000 |
38,9 |
Smlouva na prodej či koupi ojetého vozu
Co všechno by měla obsahovat kupní smlouva a na co se při prodeji ojetého vozu zaměřit?
Přepis auta na jiného majitele
Prodáváte auto a nevíte, co obnáší převod? Přinášíme detailní popis celého procesu, dozvíte se, jaké dokumenty připravit a kolik zaplatíte na poplatcích.
Odstoupení od kupní smlouvy na ojeté auto
Nejste spokojení se zakoupeným ojetým vozem? Poradíme, zda a za jakých podmínek můžete odstoupit od smlouvy.
Jak postupovat při poškození auta v servisu
Místo opravy poškozený vůz? I to se může stát. Poradíme, jak postupovat v případě, že vám autoservis poškodil váš vůz.
Zánik povinného ručení při změně vlastníka vozidla
Prodáváte či kupujete ojeté auto? Tak si hlavně pohlídejte odhlášení a přihlášení povinného určení. Vyhnete se tak možným komplikacím.
Zánik povinného ručení a havarijního pojištění
Kdy a za jakých podmínek končí povinné ručení či havarijní pojištění. Přečtěte si podrobný přehled možných situací, ať nejste zaskočeni.
Nejžádanější značky:
Audi |
BMW |
Citroën |
Fiat |
Ford |
Hyundai |
Mazda |
Opel |
Peugeot |
Renault |
Škoda |
Volkswagen
Online autobazar |
Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz