Rizikové motory. Které to jsou?

17.12.2013  autor:  Redakce

Dieselové motory jsou sice obecně o něco poruchovější (hlavně při špatném zacházení majitele vozu), avšak i jejich zážehové alternativy mají ve svých řadách černé ovce. Které motory jsou ty nejrizikovější, a měli byste se jim vyhnout především při koupi ojetého auta, se dočtete v následujícím článku.

Motor 1.2 TSI a 1.4 TSI

Motory 1.2 TSI a 1.4 TSI jsou náchylné na přeskakování rozvodového řemene, což může mít za následek zjednodušeně řečeno srážku dvou částí motoru. Ozvete-li se však výrobci, pak vám tato vada bude zdarma opravena.

Motor 1.2 HTP

Stejně jako předchozí dva motory trpí i tříválec 1.2 HTP problémy s přeskakováním rozvodového řetězu. Navíc však vykazuje nadměrně silné vibrace, vydává otřesný zvuk a šlápnete-li trochu na plyn, tak i žere hodně paliva. Problémem zde může být také takzvané podpálení ventilů.

Motor 1.5 dCi

Motor 1.5 dCi zase hojně sužují problémy se vstřikovači. Vzhledem k tomu, že se mohou rozbít již po zhruba 50 tisících najetých kilometrech, měl by tento motor vzbuzovat obavy převážně kupcům ojetého auta.

Motor 1.6 HDi a 1.6 TDCi

Docela dost problémů znepříjemňuje život majitelům motorů 1.6 HDi, respektive 1.6 TDCi, u kterých se velmi brzo prodírají hadičky od turba, zarezají žhavící svíčky, teče z nich olej, stejně jako u motoru 1.5 dCi odcházejí vstřikovače a navíc bývají problémy s podtlakovým okruhem. Lepší a kvalitnější alternativou jsou zde motory 1.4 HDi, 2.0 HDi a 2.0 TDCi.

Motor 2.0 TDI

Problematické jsou i motory 2.0 TDI, které především u prvních vyrobených kusů vykazovaly spoustu závad. V současné době se u těchto motorů můžeme obávat praskání hlav válců a stejně jako u motorů výše odcházení vstřikovačů. Lepší alternativu zde nabízí motory 1.9 TDI, především pak 1.9 TDI/77 kW.

Zdroj foto: foter.com

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

1.9tdi
Autor: Mires auto mekanik auto tronik (host)
Datum: 18.12.2013 v 13.24
Vy jste se úplne zbláznily 1.9tdi 77kw ? Vůbec se tomu nevydírá vačka už jsme měnily asi na 5 autech které měli najeto okolo 150000 km ;)
RE: 1.9tdi
Autor: Ben (host)
Datum: 18.12.2013 v 15.10
Mires auto mekanik auto tronik: mám najeto 202 000km a zatím jsem spokojenej.
RE: 1.9tdi
Autor: pepin (host)
Datum: 18.12.2013 v 17.19
Mires auto mekanik auto tronik: nevím, co jste měnili, ale 198 000 km a zatím bez problémů.
2.0 hdi
Autor: vitak (host)
Datum: 18.12.2013 v 18.53
Vlastním Peugeot 407 2.0 hdi a mám najeto víc jak 250 tisíc km. Jediné co jsem na autě měnil byla spojka ve 230 tisíc. Jinak naprosto skvělé a pohodlné auto.
RE: 2.0 hdi
Autor: michalek (host)
Datum: 18.12.2013 v 18.56
vitak: ale tak proč ne. ten článek beru s rezervou. myslím, že je to nějak zprůměrováno.
Velké shrnutí
Autor: Václav Šnajdr (host)
Datum: 19.12.2013 v 00.32
Teda, oni to nějak moc hrnuli. Oni řeknou 1.9 TDi a kolik jich je. Stejně jako nebrat 2.0 TDi. Těch typů je mnoho a které nebrat, tak jsou asi tři nebo čtyři verze. Ostatní jsou už celkem OK.
RE: 1.9tdi
Autor: Tmy (host)
Datum: 19.12.2013 v 08.44
Mires auto mekanik auto tronik: vzhledem k tomu ze kazdy treti auto na silnici je Octavia a z toho kazda druha ma stocenej tachak, tak se nedivim ze jste parkrat menili vacku nebo neco jinyho. Porad je to jeden z nejspolehlivejsich motoru.
a nač TD?
Autor: Roman (host)
Datum: 22.12.2013 v 17.28
Mám Peugeot 807 2.0i 16V,160000km, měnil jsem akorát rozvody, jezdím v průměru za 7,6.
RE: a nač TD?
Autor: mazďák (host)
Datum: 31.12.2013 v 13.27
Správně, hlavně na ty benzínové alternativy já nedám dopustit. Auta s dieslovými motory zásadně nekupuji. Faktem ale zůstává, že si kupující bezdůvodně myslí, že provoz benzínového vozu musí stát balík, a proto je v nových vozech čím dál méně benzínových motorů. Ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že i s benzínovým dvaapůllitrem nebo třílitrem se dá jezdit s kombinovanou spotřebou kolem sedmi a půl až devíti litrů na 100 km.
RE: RE: a nač TD?
Autor: benny (host)
Datum: 31.12.2013 v 14.15
mazďák: Ty máš nějaký vůz se silnějším motorem?
RE: 1.9tdi
Autor: Petr (host)
Datum: 3.5.2014 v 17.05
Zdravím, asi měly 150 tisíc km jen na počítadle kilometrů, nikoliv kilometrů najetých:-)
Vlastním od "mala" uvedený motor, resp. vůz Škoda Octavia II Elegance a mám najeto v současnosti 260 tisíc kilometrů a vše je původní a bez závad, včetně setrvačníku, a to je ve vozidlo maximální výbava! P.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz