Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI DSG

31.10.2014  autor:  Redakce

Náš další redakční test se bude točit kolem mladoboleslavské škodovky. Vyzkoušeli jsme mezi motoristy stále oblíbenou Škodu Octavii s motorizací 1.9 TDI, ovšem s automatickou převodovkou DSG. Dojmy, zkušenosti, klady a zápory se dozvíte v následujících řádcích.

Škoda Octavia 1.9 TDI DSG, 77 kW – tak jsou dány základní parametry námi testovaného vozidla, které si majitel před třemi roky dovezl z Německa. Co se týče vnějšího hodnocení, na některých místech jsou patrné oděrky od odletajících kamínků. Ťukance po nepovedeném parkování, případně korozi jsme nenalezli. V černé barvě vypadá vůz působivým dojmem, což má jistě na svědomí i stříbrně orámovaná přední maska chladiče do lichoběžníkového tvaru s logem Škoda, doplněná ve spodní části o mlhová světla. Přední světlomety mají protáhlejší tvar a sahají více do boční části. Kapota je řešena do tvaru V. Do obou zpětných zrcátek jsou umístěna směrová světla, zadek vozu má robustnější parametry a jeho zdařilý design dotvářejí světla ve tvaru písmene C.

Výbava neurazí

Interiér auta příliš neohromí. Je to ten klasický design, který škodovka praktikuje ve všech svých modelech. Chtěl bych doslova říct, že si z něj na zadek nesednete, ale to v našem případě není jaksi možné :) To však nic nemění na tom, že ta praktická a uživatelská část vozu je na zcela jiné úrovni. I přesto, že nám na displeji svítí více než 207 000 najteých kilometrů, si sedačky stále drží svůj tvar a pevnost. O nějakém výrazném ošoupání taky nemůže být řeč. Nastavení umožňuje posun vpřed, vzad, dále má řidič možnost nastavit si sklon sedačky nebo přizpůsobit si sedák podle tvaru bederní části vašeho těla. Každý majitel nebo majitelka vozidla řeší prostor ve voze. Škoda Octavia nepatří mezi ta vozidla, kde byste se krčeli a trpěli na zadních sedadlech při dlouhém cestování. Ale pokud si na sedadlo řidiče nebo spolujezdce sedne osoba vyšší jak 180 cm a za tuto osobu se posadí člověk se stejnou, ne-li vyšší postavou, ať už sedíte v Octavii či jiném podobném autě, stejně problém s nedostakem místa nastane. Interiér je zpracovaný do černé barvy, sedačky jsou světlejšího zbarvení, vrchni polstrování včetně sloupků má mléčnou barvu. Odkládací přihrádku u řidiče a spolujezdce nalezneme ve dveřích, pod volantem, při odklopení jumbo boxu, naproti sedadlu spolujezdce a pod ním. Držáky pití jsou ve dveřích a u řadičky automatu. Volant umožňuje nastavení dle potřeby nahoru a dolů. Středový panel je utvořený jako celek a skládá se především integrovaného panelu rádia s CD a ovládání klimatizace. Nechybí ani tlačítko výstražných směrových světel, tlačítko systému ESP a nastavení vyhřívaní sedaček řidiče a spolujezdce. Přístrojová deska je tvořená budíky pro otáčky motoru, měření rychlosti vozidla a stavu paliva v nádrži. Samozřejmostí je i palubní displej, na kterém najdete údaje od dojezdu, době jízdy, průměrné a aktuální spotřebě, apod. Věčným tématem všech aut je i velikost zavazadlového prostoru. V případě Škody Octavie v kategorii hatchback je úložný prostor dostačující. Menší nevýhodou je hloubka, kdy se musíte více předklánět a natahovat do zadních míst. Díky možnosti sklopení sedaček můžete dosáhnout ještě většího nakládacího prostoru.

Chvála pro převodovku DSG

Testovaná Škoda Octavia má motor 1.9 TDI, 77 kW, tedy agregát, který je co do spolehlivosti hodnocen mezi motoristy a odborníky nejlépe. Nás ale hlavně zajímala práce automatické převodovky DSG. Když se podíváme na volič řadící páky, najdeme u něj písmena D, P, R, S a dále symboly + a -. Písmeno D se volí pro jízdu vpřed, R je zpátečka, P se volí při parkování, N značí neutrál a písmeno S je sportovní jízda, kdy se při přepnutí do této polohy zvýší otáčky motoru o jeden tisíc. Pokud páku v poloze P přesunete doprava, máte možnost posunem vpřed a vzad sekvenčního řazení až do šestého rychlostního stupně. Převodovka funguje na výbornou, i když je při sešlápnutí plynového pedálu až na podlahu a následném podřazení převodovky zhruba dvousekundová prodleva. Jinak je celé řazení plynulé, bez žádného škubání, či podobných jevů, které by během jízdy byly poznat. Výkon 77 kW nedělá ze škodovy supersprintera, přesto je motor kultivovaný s dobrým průběhem. Nešlo si však nevšimnout divného klepání motoru při volnoběhu. Kdo už se s podobným problémem setkal, ten ví, že jde o setrvačník, který se bude muset vyměnit. Dalším problémem je signalizace nezapnutého pásu, přestože je pás zapnutý. Divné pípání po několika kilometrech sice přestane, kontrolka na palubní přístrojové desce ale zůstane svítit. Zde je závada v zámku bezpečnostního pásu. Octavie tím docela trpí, neboť jsme se s touto poruchou setkali již u tří vozidel.

Závěr

Škoda Octavia 1.9 TDI DSG je dobrou volbou pro ty, kteří jsou příznivci české značky a potřebují vůz, který bude nejen do městského provozu, ale poslouží i na delší cestování a posádce poskytne určitý komfort. Spolu s automatickou převodovkou bujde cestování jedna báseň. Vůz lze v určité míře klidně použít jako rodinné vozidlo. Náhradní díly a servisní úkony vozidla Škoda Octavia určitě nezruinují rodinný rozpočet.

Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI DSG-
Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI DSG-
Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI DSG-
Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI DSG-
Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI DSG-
Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI DSG-
Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI DSG-
Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI DSG-
Redakční test Škoda Octavia 1.9 TDI DSG-

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

Klasika
Autor: serža (host)
Datum: 12.10.2015 v 21.01
Projel jsem snad všechny testy týhle Oktávky a tento týden jsem i nalezl tu pravou. Kdo by řekl že v největším autobazaru. To asi tím velkým výběrem.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz