Po redakčním testu Škody Octavie I a II a Felicie jsme si pro vás připravili další vozidlo z mladoboleslavských dílen – Škodu Fabii 1.9 SDI s rokem výroby 2001. Test probíhal v zimních podmínkách, proto tomu odpovídá i nevzhledný stav karoserie, ale můžeme vás ujistit, že i kdybychom zajeli do myčky, rozdíl bude minimální. Na voze jsme našli spoustu ťukanců, škrábanců a na zadní části můžete níže ve fotogalerii vidět promáčklou karoserii, kterou má na svědomí zřejmě nějaký dobrák, co měl auto s tažným zařízením. Celkový vnější dojem vozu je líbivý, nemůžeme na tvaru karoserie nic vytknout.
Když přejdeme na interiér, na první pohled zaujme jasná linie přehledné přístrojové desky vyrobená z šedého plastu. Středový panel je hodně strohý, kromě dvou fukarů a tlačítka varovných světel na něm najdete ještě tlačítko rozmrazování zadního okna, neoriginální autorádio a ovládání ventilace vzduchu uvnitř vozu. Fabia však vyniká řadou praktických řešení, jako jsou např. výškově stavitelná přední sedadla nebo v obou směrech nastavitelný volant. Ani o úložné prostory a přihrádky není nouze. I přes uložení airbagu je schránka před spolujezdcem prostorná a navíc s dvojitým dnem, kterou lze nadzvednout a uložit pod něj třeba příručky k vozidlu. Prostoru uvnitř vozu moc není, cestující na zadních sedadlech nebudou z delšího cestování příliš nadšeni. Zavazadlový kufr má objem 250 litru, při sklopení asymetricky dělených zadních opěradlech se zvětší až na 1016 litru.
Z motoru jsme trošku v rozpacích. S autem jsme absolvovali zhruba 600 km jak po silnici tak dálnici a naše pocity z devatenáctistovkového agregátu SDI jsou spíše negativní. Akcelerace je vcelku dobrá, u dieselových motorů je síla položena do nižších otáček, takže vůz reagoval rychle, ale horší to bylo, když jsme měli zařazený pátý rychlostní stupeň, na tachometru bylo slabých 140 km/h a víc jsme z auta prostě nedostali. To se mi zdá trošku málo a v tom případě bych spíše uvítal šestistupňovou převodovku. I hlučnost motoru byla až příliš a uvnitř vozu jsme při maximální rychlosti neslyšeli vlastního slova. Naopak, spotřeba byla více než skvělá, s přehledem jsme se dostali na hranici 4 až 5 l/100 km.
Co mi trošku vadilo, byl až příliš citlivý volant, ale tohle je spíše o pocitu. Škodovka si jinak po jízdní stránce vedla chvalitebně, stabilita vozu bezproblémová, stejně tak na držení stopy a celkové ovladatelnosti nelze nic vytknout. Když zmíníme možné opravy do budoucna, cítil jsem, že prokluzuje spojka a její záběr byl až někde nahoře.
Závěrem je nutno podotknout, že po stránce náhradních dílů a servisu si nemůžete vybrat lepší vůz na nákupy, než je Škoda Fabia. Není to rodinné vozidlo a rozhodně bych nedoporučoval delší cestování, ale motorově je to kvalitní auto s nenáročnou údržbou a za přijatelnou cenu. Model, který jsme testovali i s menším počtem najetých kilometrů můžete v autobazarech sehnat za nějakých 55 000 Kč.
Smlouva na prodej či koupi ojetého vozu
Co všechno by měla obsahovat kupní smlouva a na co se při prodeji ojetého vozu zaměřit?
Přepis auta na jiného majitele
Prodáváte auto a nevíte, co obnáší převod? Přinášíme detailní popis celého procesu, dozvíte se, jaké dokumenty připravit a kolik zaplatíte na poplatcích.
Odstoupení od kupní smlouvy na ojeté auto
Nejste spokojení se zakoupeným ojetým vozem? Poradíme, zda a za jakých podmínek můžete odstoupit od smlouvy.
Jak postupovat při poškození auta v servisu
Místo opravy poškozený vůz? I to se může stát. Poradíme, jak postupovat v případě, že vám autoservis poškodil váš vůz.
Zánik povinného ručení při změně vlastníka vozidla
Prodáváte či kupujete ojeté auto? Tak si hlavně pohlídejte odhlášení a přihlášení povinného určení. Vyhnete se tak možným komplikacím.
Zánik povinného ručení a havarijního pojištění
Kdy a za jakých podmínek končí povinné ručení či havarijní pojištění. Přečtěte si podrobný přehled možných situací, ať nejste zaskočeni.
Nejžádanější značky:
Audi |
BMW |
Citroën |
Fiat |
Ford |
Hyundai |
Mazda |
Opel |
Peugeot |
Renault |
Škoda |
Volkswagen
Online autobazar |
Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz