Redakční test Peugeot 206 1.4

29.8.2011  autor:  Redakce

Majitelka užívá vůz od roku 1999, kdy jej jako nový obdržela k vánocům. Šťastná to žena J Po důkladném zkoumání karoserie, jejího zpracování a celkově zvoleného designu musíme dát palec nahoru. I po těch letech má Peugeot stále něco do sebe. Protáhlé přední světlomety sahající až do čtvrtky přední kapoty, pod logem automobilky maska chladiče, zadní světla navržena tak, aby byla vidět i z boku, tady se hodně přemýšlelo a my vážně nemáme výtku. Ten zevnějšek je fakt povedený. Po téměř 13-ti letech používání jsou na autě patrné šrámy, oděrky a taky nepravidelné tvary karoserie, což svědčí o tom, že vůz byl bouraný. A majitelka nám dává za pravdu. Pravá část předního blatníku utržila střet se zvěří, což kromě karoserie odnesly i plasty v podběhu kola a světlomet, do kterého se díky netěsnosti dostává vlhkost. Škrábance jsme našli i na zpětných zrcátkách nebo discích kol. Velký problém je u Peugeota koroze. Jejím spárům podlehly páté dveře, konkrétně kolem zadního okna a vyskytuje se i na okraji blatníků. Nepatrnou výtku máme k nevhodnému umístění zadního mlhového světla, které se může snadno rozbít i při té nejmenší kolizi.

Dobrým dojmem na nás zapůsobil interiér. Přístrojová palubní deska je zpracovaná v moderním stylu, který podtrhují přehledné budíky a spousta tlačítek, páček a přepínačů, které má řidič hezky při ruce. Pochválit musíme i dostatek místa, včetně spolujezdce a najde se i nějaký ten odkládací prostor na doklady a pití. Tříramenný volant, na kterém je znát opotřebovanost, se hezky drží a máte možnost si ho dle své potřeby nastavit. Kromě toho na něm najdete logo automobilky a taky nápis airbag. Sedadla jsou ergonomicky tvarovaná, dodávají příjemný pocit při jízdě, což se týká i zadních sedadel. Negativum je málo místa pro posádku vzadu, což je ale vzhledem ke kategorii tohoto automobilu logické. Chybí i alespoň základní klimatizace, když už se výrobce odhodlal obdarovat řidiče i spolujezdce tlačítkem elektrického stahování oken. Celkový interiér je líbivý a vzhledem k počtu kilometrů i zachovalý a čistý. Díky velkému objemu zavazadlového prostoru v pohodě naložíte rozměrnější věci. V případě, že by to nestačilo, můžete sklopit sedačky a tím vytvořit ještě více místa.

Od čtrnáctistovkového motoru nečekejte žádné prudké akcelerace nebo dokonce svižnou jízdu po dálnici. I když plynový pedál reaguje přesně a okamžitě na váš pohyb, auto je spíše určeno na přesun mezi městy, na nákupy, výlety, apod. Pochválit musíme tichý chod motoru a přesnou pětistupňovou převodovku. Pozor na příliš citlivý brzdový pedál. Peugeot se na silnici chová klidně, drží si svojí stopu, neplave, nemá tendenci se naklánět. Ze zkušební jízdy jsme měli dobrý pocit a nebylo nic, co by nám udělalo vrásky na čele. Spotřeba se díky nízkému zdvihovému objemu motoru pohybuje kolem 7 litrů.

Francouzská vozidla jsou nechvalně proslulá svými častými závadami. Nevíme, co je na tom pravdy, každopádně závady na Peugeotu by tomu asi odpovídaly. Než se na displeji objevila hodnota 110 421 najetých kilometrů, musela majitelka kromě běžné garanční prohlídky navštívit ještě několikrát autoservis. Začalo to klasicky ložisky u předních kol, poté si o výměnu řekly kulové čepy, problém byl i s řídící jednotkou, pak došlo na zmiňovanou opravu karoserie, vyměněn byl pákový ovladač blinkrů a kvůli korozi poslední část výfuku. A to není zdaleka vše. Vyteklý olej kolem bloku motoru znamená, že brzy přijde nové těsnění. Zlobí i ovládání hlasitosti autorádia a problém s písmenky a čísly má i displej.

Peugeotu 206 patřící do kategorie hatchback nelze až na pár výjimek prakticky nic vytknout. Je zřetelné, že dílenské zpracování se zdařilo takřka na výbornou. Přitažlivý a zajímavý vůz si získá řadu žen, pro které je auto jako stvořené. Něžné pohlaví bude potěšeno, co všechno tento automobil zvládne. Rodinné výlety budou s tímto krasavcem příjemným zpestřením víkendového cestování, ale upozorňujeme, že MPV ani combi to není. Nedivte se ale častější návštěvě autoservisů, kde však nejsou ceny náhradních dílů nastaveny tak vysoko, že by to mělo až tak bolet vaši peněženku. V autobazarech koupíte Peugeota v cenovém rozmezí od 35 do 40 tisíc korun.

Zdroj a foto: vlastní

Redakční test Peugeot 206 1.4-
Redakční test Peugeot 206 1.4-
Redakční test Peugeot 206 1.4-
Redakční test Peugeot 206 1.4-
Redakční test Peugeot 206 1.4-
Redakční test Peugeot 206 1.4-
Redakční test Peugeot 206 1.4-
Redakční test Peugeot 206 1.4-
Redakční test Peugeot 206 1.4-
Redakční test Peugeot 206 1.4-

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

K článku zatím nebyl vložen žádný komentář.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz