Praktiky autoservisů aneb vybírejte pečlivě

30.10.2015  autor:  Redakce

Není autoservis, jako autoservis. Mnozí z vás nám dají za pravdu. Kdo není obezřetný a neohlídá si servis svého vozu nebo si nezjistí nějaké informace o daném autoservisu, může být zbytečně o pár korun navíc chudší.

Hodinové sazby

Liší se nejen ve značkových, ale i neznačkových servisech a to i v případě, kdy se jedná o práci na stejném modelu auta. Vše ovlivňuje nejen počet zaměstnanců, ale i typ servisu a region, ve kterém se nachází. Podle slov několika motoristů, byla oprava vozu o trojnásobek vyšší ve značkové, než neznačkovém servisu. Pokud dotyčný raději zvolil k opravě vozu soukromé domácí servisy, mnohdy ušetřil i několik desítek tisíc korun, a to i přesto, že tyto servisy byly potřebným příslušenstvím a nářadím na stejné úrovni, jako ty značkové. Spoléhejte na reference, než s autem pojedete do servisu, zjistěte si hodinové sazby a pokud se vám podaří získat i nějakou odezvu od dřívějších zákazníků, pro vás jenom dobře. V opačném případě si nechejte poradit na dobrého domácího kutila, který vám vůz opraví většinou za pár tisícovek.

Vlastní díly

Už jsme o tom jednou psali. Autoservisy často nevidí rády, když si k nim přinesete vlastní náhradní díly, které chcete namontovat na vůz. Vy ušetříte, protože víte, že daný díl se dá pořídit levněji, než když vám ten samý prodají v servise. To se však opravnám vozidel nelíbí a často odmítají taková díl na vůz namontovat. Důvod je prostý, většinou jde o neoriginální díl, na který vám servis není schopen poskytnout záruku. Pokud ale přeci jen montáž provede, počítejte s navýšením nákladů za práci.

Auto v záruce

Problém může nastat i v okamžiku, kdy s automobilem v záruce zajedete do neznačkového servisu. Ačkoliv by podle nařízení EU neměla záruka pozbýt platnosti, pokud majitel s vozem zajede do domácího nebo neznačkového servisu, těžko se to pak vymáhá. Doporučujeme raději nic nepokoušet a do neznačkových nebo domácích autoservisů zajíždět jen s vozy staršími pěti let.

Vybírejte autoservis důkladně

Samostatnou kapitolou je pak špatně odvedený servisní úkon. Existují i případy, kdy servis nekvalitním či neodborným zásahem  auto i poškodil. Vymáhání práva je pak velmi komplikované. Přečtěte si,  jak postupovat v takovém případě.

Jak dále autoservisy šidí zákazníky

  • na faktuře uvedou výměnu oleje a filtru, přesto nechají v motoru olej starý a filtr jen vyperou
  • do vozu namontují levnější neoriginální díly, přestože uvedou, že šlo o díl nový
  • uvádějí větší sazbu za celkovou práci

Zdroj foto: pixabay.com

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

K článku zatím nebyl vložen žádný komentář.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz