Ačkoliv se koupí ojetého vozu dají ušetřit značné částky, vznikají zde na rozdíl od koupě nového automobilu jistá rizika, kterých se kupci ojetiny již předem obávají. Jaká jsou ta nejobávanější, se dočtete v následujícím článku.
Dnes a denně slýcháváme o ojetých autech s přetočeným tachometrem. Jednoduchý podvod, proti němuž se nemůžeme 100% bránit, avšak stále můžeme redukovat riziko býti podveden zkontrolováním jistých prvků. Mezi ně se řadí opotřebovanost kůže na volantu, pedálů a nejpoužívanějších tlačítek v interiéru. Zároveň se můžeme orientovat i podle roku výroby. U bývalých firemních vozů můžeme počítat s průměrným nájezdem 30 000 kilometrů ročně a u dieselového vozu se spodní hranice budou pohybovat okolo 10 000 kilometrů za rok. U sportovních vozů pak můžeme průměrně očekávat právě výše jmenovanou spodní hranici. Jistě, není možné takto zcela paušalizovat, každopádně jako orientační hodnoty vám tyto údaje určitě poslouží. Zároveň si odpovězte na otázku, zda je auto 1 ve špatném stavu s najetými 70 000 kilometry lepší než auto 2 ve velmi dobrém stavu s najetými 200 000 kilometry.
Ojetá auta mohou mít závady, jež nejsou na první pohled zřejmé. S jejich odhalením vám může pomoci, přivedete-li si do autobazaru odborníka (ten vám také pomůže proti prodejcům, kteří by chtěli využít vaši neznalost). Zároveň počítejte s výdaji na první servis po koupi ojetého vozu (výměna rozvodů,…).
Ačkoliv s kradeným vozem u nás můžete jezdit celkem pohodlně, při výjezdu za hranice se vám může být auto dokonce zabaveno. Indikátorem, který ukazuje na možné problémy, je duplikát velkého technického průkazu.
Zcela zdemolovaná auta svařená z několika kusů či neuměle opravená po těžké bouračce bohužel nejsou žádnou výjimkou. Tyto vozy pak nejsou příliš bezpečné. Naštěstí je lze odhalit podle několika prvků, jako jsou sváry, i u plastových prvků, či různá barva laku na karoserii.
Před koupí ojetého vozu si zároveň pozorně přečtěte veškeré smlouvy, které podepisujete. Následné reklamace totiž mohou být velmi složité a zároveň prodejci vozů často slovíčkaří, samozřejmě v jejich vlastní prospěch. Hlídejte si i peníze, které dáváte a dostáváte zpět.
Zdroj foto: morguefile.com
Smlouva na prodej či koupi ojetého vozu
Co všechno by měla obsahovat kupní smlouva a na co se při prodeji ojetého vozu zaměřit?
Přepis auta na jiného majitele
Prodáváte auto a nevíte, co obnáší převod? Přinášíme detailní popis celého procesu, dozvíte se, jaké dokumenty připravit a kolik zaplatíte na poplatcích.
Odstoupení od kupní smlouvy na ojeté auto
Nejste spokojení se zakoupeným ojetým vozem? Poradíme, zda a za jakých podmínek můžete odstoupit od smlouvy.
Jak postupovat při poškození auta v servisu
Místo opravy poškozený vůz? I to se může stát. Poradíme, jak postupovat v případě, že vám autoservis poškodil váš vůz.
Zánik povinného ručení při změně vlastníka vozidla
Prodáváte či kupujete ojeté auto? Tak si hlavně pohlídejte odhlášení a přihlášení povinného určení. Vyhnete se tak možným komplikacím.
Zánik povinného ručení a havarijního pojištění
Kdy a za jakých podmínek končí povinné ručení či havarijní pojištění. Přečtěte si podrobný přehled možných situací, ať nejste zaskočeni.
Nejžádanější značky:
Audi |
BMW |
Citroën |
Fiat |
Ford |
Hyundai |
Mazda |
Opel |
Peugeot |
Renault |
Škoda |
Volkswagen
Online autobazar |
Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz