Trh s ojetými automobily v České republice od začátku roku roste a tento trend pokračuje i v druhém pololetí roku 2016. Navzdory tomu se však zavírají mnohé autobazary. Krachují zejména ty nejmenší podniky, které měly malé obraty.
Asociace autobazarů tvrdí, že nejmenším autobazarům drasticky ubývají zákazníci. S velmi podobným názorem přišly také velké společnosti jako AAA Auto či Auto Esa. „Podle našich informací ukončilo v průběhu letošního roku činnost přibližně 40 autobazarů,“ poznamenal v rozhovoru pro Idnes.cz předseda Asociace autobazarů (APPAA) Petr Přikryl.
O svou existenci musí nejčastěji bojovat malí prodejci, kteří dokáží za měsíc zobchodovat maximálně 35 vozů. Kamenem úrazu je malá nabídka vozidel a služeb s tímto souvisejících. Petr Přikryl nastínil problematiku malých autobazarů. „Většina těchto prodejců zamrzla v devadesátých letech, kdy stačilo přivést auto z Německa. Naleštit ho, dát dovnitř voňavý stromeček a se ziskem prodat. Nyní je trh úplně někde jinde, zákazník je velmi dobře informován a pečlivě vybírá, kde nakoupí,“ dodal.
Hodně zjednodušeně se jedná o to, že marže u aut nejsou nikterak vysoké, a tak prodejci musí hledat zisk jinde. Obvykle jsou zdrojem vyššího příjmu navazující služby na prodej automobilů. Například zprostředkování pojištění vozu, možnosti financování či zajištění servisu. „Čím vyšší objem prodejů, tím můžete těchto služeb nabídnout více a zároveň máte nižší náklady na prodaný kus,“ pravil Vojtěch Opleštil z automobilové expertní divize PwC. Není žádným tajemstvím, že pokud autobazar spolupracuje s nějakou finanční institucí a dodává určitý počet zakázek, lze nastavit výhodnější podmínky pro autobazar.
Zástupci společnosti Auto ESA tvrdí, že tento specifický trh je na cenu velmi citlivý a velké autobazary pracují s nižšími cenami. Postupnými kroky spěje situace do následující fáze. Klient si na jednom místě vybere auto podle svých představ, zařídí si pojištění a budou mu poskytnuty další služby. To vše na jednom místě. Bazary, které toto nabízet nebudou, s největší pravděpodobností dříve či později zkrachují.
Této tezi nasvědčuje také fakt, že zájemci o ojetý vůz velmi dobře hledají prodejce. Čím menší autobazar je, tím méně recenzí na něj existuji a šance, že jej zákazník zvolí, je hodně malá.
Smlouva na prodej či koupi ojetého vozu
Co všechno by měla obsahovat kupní smlouva a na co se při prodeji ojetého vozu zaměřit?
Přepis auta na jiného majitele
Prodáváte auto a nevíte, co obnáší převod? Přinášíme detailní popis celého procesu, dozvíte se, jaké dokumenty připravit a kolik zaplatíte na poplatcích.
Odstoupení od kupní smlouvy na ojeté auto
Nejste spokojení se zakoupeným ojetým vozem? Poradíme, zda a za jakých podmínek můžete odstoupit od smlouvy.
Jak postupovat při poškození auta v servisu
Místo opravy poškozený vůz? I to se může stát. Poradíme, jak postupovat v případě, že vám autoservis poškodil váš vůz.
Zánik povinného ručení při změně vlastníka vozidla
Prodáváte či kupujete ojeté auto? Tak si hlavně pohlídejte odhlášení a přihlášení povinného určení. Vyhnete se tak možným komplikacím.
Zánik povinného ručení a havarijního pojištění
Kdy a za jakých podmínek končí povinné ručení či havarijní pojištění. Přečtěte si podrobný přehled možných situací, ať nejste zaskočeni.
Nejžádanější značky:
Audi |
BMW |
Citroën |
Fiat |
Ford |
Hyundai |
Mazda |
Opel |
Peugeot |
Renault |
Škoda |
Volkswagen
Online autobazar |
Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz