Dáte vůz do servisu s vědomím, že vám na něm budou provedeny předem stanovené opravy a ve výsledku vám ho vrátí v ještě horším stavu a s oděrkami na laku. Že to není možné? Omyl. A víte, jak se v takové situaci bránit?
Zoufalost. Tak se dá popsat situace, kdy se vrátíte domů a zjistíte, že vaše auto v servise utrpělo šrámy, které předtím nemělo. Co dělat? Někteří boj o výměnu názorů s vedoucím autoservisu vzdají již předem, jiní se nehodlají smířit s tím, že jejich auto za těžce vydělané peníze takto vyjelo z místa, kde by se mu měla naopak dostat ta nejlepší péče. Radíme, nedejte se a nenechte ze sebe dělat hlupáky. Právo je na vaší straně, musíte se ale pojistit na samém začátku.
Paragraf § 421 občanského zákoníku hovoří takto: Každý, kdo od jiného převzal věc, jež má být předmětem jeho závazku, odpovídá za její poškození, ztrátu nebo zničení, ledaže by ke škodě došlo i jinak. Věta, která jasně určuje práva provozovatele servisu nést odpovědnost za vaše vozidlo, bez ohledu na to, kdo případnou škodu způsobil. Samozřejmě, připravte se na to, že se bude provozovatel bránit a všelijak vymlouvat. Vy se však na tuhle situaci můžete předem připravit.
Jakmile přijedete s vozidlem do servisu, trvejte na vypsání předávacího protokolu. V něm by mělo být uvedeno, že je auto v pořádku, bez vad a vnějších poškození. Některé servisy to automaticky dělají, právě pro případ obrany v případě námitek majitele ke stavu aut před opravou a po opravě. Pro uplatnění platí jedno zásadní pravidlo, a to poškození ihned zjistit a uplatnit svůj nárok. Škrábance nebo promáčkliny na laku karoserie jsou vidět při prvním pohledu, horší je to s částmi vozu, u kterých došlo k poškození opravou. Zde bude prokazování složitější a zřejmě se neobejdete bez znaleckého posudku. Zjistíte-li, že vznikla vada při opravě, kontaktujte servis a domluvte si postup, vůz však do servisu nevezte, dokud nezajistíte důkladné prozkoumání jiným sevisem, případně si necháte udělat znalecký posudek. Nezapomeňte na fotodokumentaci. Teprve poté odvezte opět vozidlo do servisu, který jej opravoval. Hlídejte si, aby servis ve snaze "zničit důkazy o pochybeni" nevyhodil nějakou součástku nebo neopravil něco, co se opravovat nemělo bez vašeho souhlasu.
Zdroj foto: foter.com
Smlouva na prodej či koupi ojetého vozu
Co všechno by měla obsahovat kupní smlouva a na co se při prodeji ojetého vozu zaměřit?
Přepis auta na jiného majitele
Prodáváte auto a nevíte, co obnáší převod? Přinášíme detailní popis celého procesu, dozvíte se, jaké dokumenty připravit a kolik zaplatíte na poplatcích.
Odstoupení od kupní smlouvy na ojeté auto
Nejste spokojení se zakoupeným ojetým vozem? Poradíme, zda a za jakých podmínek můžete odstoupit od smlouvy.
Jak postupovat při poškození auta v servisu
Místo opravy poškozený vůz? I to se může stát. Poradíme, jak postupovat v případě, že vám autoservis poškodil váš vůz.
Zánik povinného ručení při změně vlastníka vozidla
Prodáváte či kupujete ojeté auto? Tak si hlavně pohlídejte odhlášení a přihlášení povinného určení. Vyhnete se tak možným komplikacím.
Zánik povinného ručení a havarijního pojištění
Kdy a za jakých podmínek končí povinné ručení či havarijní pojištění. Přečtěte si podrobný přehled možných situací, ať nejste zaskočeni.
Nejžádanější značky:
Audi |
BMW |
Citroën |
Fiat |
Ford |
Hyundai |
Mazda |
Opel |
Peugeot |
Renault |
Škoda |
Volkswagen
Online autobazar |
Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz
3 000,- Kč. Může za to servis nebo zákazník?