Stáčení tachometrů je v České republice při koupi ojetých vozů velkým problémem. Podle posledních statistik je v autobazarech asi čtyřicet procent automobilů, které mají na tachometru uvedený nepravdivý údaj o počtu najetých kilometrů. V našem státě je problém, že stáčení tachometru pořád není bráno jako trestný čin. Je tedy velmi obtížné se proti něčemu podobnému bránit. Nejlepší tedy je takovému problému vždy předejít a před koupí ojetého vozidla si vše co nejdůkladněji zkontrolovat.
Kontrola autobazarů v České republice odhalila v loňském roce u 65 kontrol porušení povinností v případě počtu najetých kilometrů. Proto není na škodu si říct, co dělat, když si takový vůz dovezete domů a zjistíte, že i na něm bylo uměle manipulováno s tachometrem. Pokud si v autobazaru koupíte ojetý vůz a až poté zjistíte, že stav na tachometru není pravdivý a neodpovídá skutečnému počtu najetých kilometrů, je zde několik možností, jak situaci vyřešit.
požadujte slevu z ceny a to v případě, pokud zjistíte, že rozdíl v uvedených a skutečně najetých kilometrů je pouze minimální.
odstupte od smlouvy v případě, že se rozdíl pohybuje i v několika desítkách tisíc kilometrů. V takovém případě máte na odstoupení právo.
reklamace z vady. V tomto případě požadujte vrácení plné kupní ceny z důvodu vady. Vyřízení reklamace trvá 30 dní.
další možností je, pokud zjistíte nepravdivé údaje na tachometru, podat trestní oznámení.
Vyhnout se tomuto problému můžete jedině tak, že si sami zjistíte informace o vozidle, které chcete koupit. Tím se rozumí skutečně najeté kilometry, rok výroby vozidla, zda nemá běžící leasing, jestli není evidované jako kradené a podobně. Dalším účinným trikem může být tzv. jízdní kontrola. Pokud při testovací jízdě uslyšíte hučení od opotřebených ložisek, opět můžete porovnávat. Životnost zadních by měla být přes 100 000 km. Nejčastěji se začínají ozývat okolo 160 000 najetých kilometrů. Přední ložiska jsou u vozidel s motorem vpředu dimenzovaná na vyšší zátěž, právě kvůli umístění pohonné jednotky. Pozornost zaměřte také na poloosy. Jejich životnost by měla být určitě přes 200 000 km. Otestujete je při kroužení s koly v plném rejdu. Nejprve na jednu a pak na druhou stranu. Nesmí být slyšitelné žádné cvakání, což by ukazovalo na nadměrné opotřebení.
Zdroj foto: pixabay.com
Smlouva na prodej či koupi ojetého vozu
Co všechno by měla obsahovat kupní smlouva a na co se při prodeji ojetého vozu zaměřit?
Přepis auta na jiného majitele
Prodáváte auto a nevíte, co obnáší převod? Přinášíme detailní popis celého procesu, dozvíte se, jaké dokumenty připravit a kolik zaplatíte na poplatcích.
Odstoupení od kupní smlouvy na ojeté auto
Nejste spokojení se zakoupeným ojetým vozem? Poradíme, zda a za jakých podmínek můžete odstoupit od smlouvy.
Jak postupovat při poškození auta v servisu
Místo opravy poškozený vůz? I to se může stát. Poradíme, jak postupovat v případě, že vám autoservis poškodil váš vůz.
Zánik povinného ručení při změně vlastníka vozidla
Prodáváte či kupujete ojeté auto? Tak si hlavně pohlídejte odhlášení a přihlášení povinného určení. Vyhnete se tak možným komplikacím.
Zánik povinného ručení a havarijního pojištění
Kdy a za jakých podmínek končí povinné ručení či havarijní pojištění. Přečtěte si podrobný přehled možných situací, ať nejste zaskočeni.
Nejžádanější značky:
Audi |
BMW |
Citroën |
Fiat |
Ford |
Hyundai |
Mazda |
Opel |
Peugeot |
Renault |
Škoda |
Volkswagen
Online autobazar |
Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz