2. díl - Nejhůře hodnocené zimní pneumatiky

24.10.2012  autor:  Lucie Osmanská

V prvním díle o zimních pneumatikách jsme se podívali na nejlépe hodnocené pneu na základě výsledků německého autoklubu ADAC. Dnes se zaměříme na druhou stranu tabulky, tedy na zimní obutí, které ve srovnávacím testu propadlo.

 

Nejhůře hodnocené pneumatiky na menší vozy

-         testovány pláště s rozměrem 165/70 R14

 

Název a

třída

Dunlop SP

Winter-

response

Hankook Winter

i*cept RS

W442

GT Radial

Champiro-

WinterPro

Effiplus

Epluto

I

Premiorri

Via-

Maggiore

Cena za 4 gumy

5 000 Kč

4 200 Kč

4 400 Kč

nezjištěna

4 400 Kč

Sucho

2,8

2,1

2,5

2,5

3,9

Mokro

2,1

2,6

3,2

4,9

5,5

Sníh

2,7

3,1

3,6

3,3

2,2

Led

2,4

2,5

2,6

2,8

2,6

Hluk

3,3

3,2

3,4

3,4

4,3

Spotřeba

1,9

1,9

1,5

1,9

1,9

Opotřebení

3,0

2,3

2,3

2,3

2,3

Celková známka

3,0

3,1

3,6

4,9

5,5

 

Během srovnávacího testu byly odhaleny tři nebezpečné pneumatiky pocházející z Číny a Ukrajiny. Pneumatiky GTRadial ChampiroWinterPro mají špatné vlastnosti na zasněžené silnici, Effiplus Epluto I a Premiorri Via-Maggiore (velmi hlučné) propadly při zkouškách na mokré vozovce.

 

Nejhůře hodnocené pneumatiky na nižší a střední třídu

-         testovány pláště s rozměrem 205/55 R16

 

Název a

třída

Pirelli Winter 210

Snowcont.

Serie 3

Falken

Eurowinter

HS 449

Hankook

Winter

i*cept RS

W442

Uniroyal

 MS Plus

66

Syron

Everest

1*

Cena za 4 gumy

10 000 Kč

7 600 Kč

7 300 Kč

8 000 Kč

6 800 Kč

Sucho

3,0

2,3

2,4

2,4

3,0

Mokro

2,7

2,4

3,0

2,2

5,5

Sníh

2,8

3,1

3,3

3,3

3,4

Led

2,5

2,0

2,2

2,5

2,7

Hluk

3,7

3,2

3,6

3,0

4,2

Spotřeba

2,1

2,2

2,1

2,2

2,6

Opotřebení

2,0

2,3

2,3

2,3

2,0

Celková známka

3,0

3,1

3,3

3,3

5,5

 

Nejhorší výsledek zaznamenaly německé pneu značky Syron Everest 1*. Propadly především v testu na mokré vozovce, a až na opotřebení jsou slabé ve všech disciplínách (velmi hlučné). Výrobce však tvrdí, že pneumatiky upravil a změny se mají týkat pneumatik vyrobených od 23. týdne 2012.

Zimní pneumatiky vybírejte pečlivě a nepodceňujte ani správné skladování letního obutí vašeho vozu:

 

-         před sundáním pneumatik si poznačte místo jejich používání na podvozku (např.: PZ – pravá zadní)

-         pneumatiky skladujte v suchém prostředí

-         místnost by měla být dobře větraná a spíše chladnější (teplota by neměla přesáhnout běžnou pokojovou teplotu)

-         pneumatiky chraňte před přímým slunečním zářením

-         pneu by nemělo přijít do kontaktu s rozpouštědly, pohonnými hmotami, mazadly a chemikáliemi, ty způsobují ztrátu elasticity

-         dodržujte správnou polohu pneumatik (pneu neskladujte při plném tlaku, doporučené nahuštění je 100 kPa, správné polohy uskladnění pneumatik jsou zobrazené na obrázku)

 

Pneumatiky bez ráfků skladujte ve stoje vedle sebe:

 

Pneumatiky s ráfkem skladujte ve sloupcích naležato, nebo je zavěšte za ráfek:

2. díl - Nejhůře hodnocené zimní pneumatiky-000222-640.jpg
2. díl - Nejhůře hodnocené zimní pneumatiky-000223-640.jpg

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

K článku zatím nebyl vložen žádný komentář.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz